Instrukcja korzystania z BIP
Instrukcja korzystania z BIP-u
Do nawigacji po stronie Biuletynu Informacji Publicznej służy Menu przedmiotowe. Jest ono podzielone na Kategorie, które grupują informacje z poszczególnych działów tematycznych. Kategorie opatrzone są nagłówkami zapisanymi na granatowym tle.
W celu ułatwienia odnalezienia informacji, w ramach kategorii utworzone zostały Podkategorie (aktywne przyciski umieszczone po obu stronach ekranu opisane na szarym tle). Po wskazaniu kursorem myszy nazwy podkategorii, kursor przyjmuje kształt dłoni a nazwa podkategorii zostaje podkreślona. Po wciśnięciu lewego przycisku myszy informacje zapisane w danej podkategorii wyświetlają się w postaci kolejnych podmenu bądź w postaci informacji docelowej w środkowej części ekranu. Jeżeli do słowa lub wersu podlinkowana jest (podłączona) szersza informacja, słowo to lub wers są podkreślone, a po wskazaniu kursorem myszy przybiera on postać dłoni. Po „kliknięciu” na podkreślonym słowie lub wersie nowe informacje wyświetlane są w postaci kolejnego podmenu lub w tak zwanym oknie „pop-up”. W każdym tego typu oknie istnieje możliwość wydrukowania zawartej tu treści, wspomniana funkcja (“DRUKUJ”) zawsze znajdują się na końcu treści okna pop-up.
Dokumenty specyficzne dla urzędu takie jak treść prawa miejscowego lub wnioski do wypełnienia zapisane są w postaci plików o rozszerzeniu pdf. W celu ich odczytania na komputerze powinien być zainstalowany program Acrobat Reader. Jest to darmowy program dostępny w Internecie pod adresem: https://get.adobe.com/pl/reader/
Oprócz menu przedmiotowego na stronie głównej znajdują się następujące przyciski i zakładki:
- Przycisk z logo strony głównej Biuletynu - umożliwia przejście na stronę główną prowadzoną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji,
- Zakładka Strona główna - pozwala na wyświetlenie stronę główną z danymi adresowymi urzędu,
- Zakładka Instrukcja zawiera niniejszy tekst,
- Przycisk Strona www umożliwia przejście na stronę informacyjną danego urzędu,
- Zakładka Redakcja – znajdują się tutaj informacje o osobach odpowiedzialnych za treść Biuletynu,
- Zakładka Rejestr zmian zawiera informacje o wszystkich zmianach wprowadzonych w dokumentach prezentowanych w BIP-ie. Odnaleźć tu można informacje, jaki dokument, kiedy i w jaki sposób był zmieniany (dodany, skasowany czy zmodyfikowany),
- Statystyki serwisu – umożliwia obejrzenie statystyk dotyczących częstotliwości przeglądania strony BIP,
- Zakładka Deklaracja dostępności – znajdują się tutaj deklaracja o dostosowaniu strony internetowej do osób ze szczególnymi potrzebami.
- Wyszukiwarka - umożliwia odnalezienie informacji zawierającej słowo lub frazę wpisaną w okienku.